Van, ahol egy mókus is lehet nagykövet
Azt mondják, hogy a közösségi média korában egy marketingkampány sikere nem feltétlenül pénz, sokkal inkább kreativitás kérdése. Ezen a platformon egy jó ötlet mémmé válva ugyanis olyan széles tömegeket képes elérni, amiről egy kispénzű desztináció fizetett csatornák esetén még csak nem is álmodhat.
Néhány évvel ezelőtt például Banff, egy 7000 fős kanadai városka mindössze egy turistafotó segítségével több mint 500 millió felhasználót ért el világszerte. A nagysikerű fényképet egy, a Banff Nemzeti Parkban túrázó házaspár készítette a Minnewanka-tó előtt pózolva, ugyanakkor a készülék önkioldásakor, az exponálás hangjára egy kíváncsi mókus ugrott a lencse elé. A félresikerült kép megjelent a National Geographic "A nap olvasói fotója" rovatában, és innen már egyenes út vezetett ahhoz, hogy a szemtelen rágcsáló egy pillanat alatt mémmé, majd a térség hivatalos márkanagykövetévé váljon. A kép robbanásszerű elterjedésével ugyanis hirtelen megugrott a Nemzeti Parkba látogatók száma, arra ösztönözve ezzel Banff turisztikai szervezetét, hogy a rágcsálónak saját Facebook és Twitter oldalt, valamint olyan internetes alkalmazásokat készítsen, amelyekben a híressé vált mókus segítségével bármelyik kép "elronthatóvá", és persze másokkal megoszthatóvá válik.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.