„Az Colombia, nem Columbia”
Ez a meglehetősen egyszerű üzenet áll azon közösségi média kampány középpontjában, ami két hét alatt közel 10 ezer rajongót szerzett a Facebookon és több mint egymillió ember támogatását nyerte el világszerte. A kezdeményezés célja, hogy egyszer és mindenkorra tisztázza: Colombia egy ország, Columbia pedig egy egyetem, egy sportruházati márka, valamint egy dél-karolinai város neve.
A dolog érdekessége, hogy a dél-amerikai ország Budapest-Bukarest szindrómájával nem a helyi turisztikai szervezetek vették fel a harcot. Az "It's Colombia, Not Columbia" kampánnyal ugyanis a kolumbiai székhelyű Zemoga és Compass Porter Novelli digitális, illetve PR-ügynökségek rukkoltak elő a múlt héten lezajlott New York-i Social Media Week 13 megnyitója előtti utolsó pillanatokban, hogy bebizonyítsák: a közösségi média az egyik leghatékonyabb eszköze egy országról kialakult percepciók megváltoztatásának.
Rodrigo Salazar, az oldal adminjának véleménye szerint a humor és a kreativitás mellett a kezdeményezés sikerességéhez az emberekben keltett hazafias érzelmek és a helyi hírességek is nagyban hozzájárultak, akik a mozgalomhoz csatlakozva segítették továbbítani a kampány üzenetét. És bár elképzelhető, hogy az akció nem lesz hosszú életű, biztos bizonyítékot szolgáltat számunkra is, hogy a hatásos országmárkázási vagy újramárkázási kísérleteket nem feltétlenül felülről, a kormányzati szintektől kell várni.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.25. 12:26:03
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.