Jamaica a rasszistának titulált Super Bowl-reklámra épít turisztikai kampányt

Ahogy az szinte minden évben lenni szokott, az idei Super Bowl sem szűkölködött botrányos reklámokban. Az egyik ellentmondásos kampány a Volkswagen Get In. Get Happy. hirdetése, amiben egy minnesotai irodista a szürke vállalati hétköznapokban autentikus jamaicai akcentussal kezd beszélni, megdöbbentve ezzel a cég többi dolgozóját.

A jogvédők szerint a hirdetés kulturálisan érzéketlen és hanggal történő diszkriminációt valósít meg, a VW viszont azt állítja, hogy ez a kampányelem nem a hátrányos megkülönböztetést, hanem a laza és vidám karibi életérzés átadását szolgálja. A felháborodás helyett a Jamaicai Turisztikai Hivatal - ügyesen kihasználva az USA legnézettebb tévés eseményével járó médiafelhajtást - a Get Happy in Jamaica csomagajánlattal válaszolt a reklámra, hogy a szigetországba látogatók egy extra éjszakával tovább élvezhessék a karibi boldogságot.

A Facebookon több mint 130 ezer követővel rendelkező jamaicai zenész, Jimmy Cliff - akinek a Come On, Get Happy című szerzeménye szolgál a Volkswagen Super Bowl reklámjának háttérzenéjeként -, a közösségi oldalon is kiállt az autómárka kampánya mellett, és arra kéri az embereket, hogy a kritikák helyett inkább a kampány és a zene üzenetére koncentráljanak.

                                       

Címkék: negatív kampány Super Bowl Jamaica válaszkampány

2013.02.13. 19:10
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://spotted.blog.hu/api/trackback/id/tr465072864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Elcsípted? Küldd el!

Email me

süti beállítások módosítása