Jamaica a rasszistának titulált Super Bowl-reklámra épít turisztikai kampányt
Ahogy az szinte minden évben lenni szokott, az idei Super Bowl sem szűkölködött botrányos reklámokban. Az egyik ellentmondásos kampány a Volkswagen Get In. Get Happy. hirdetése, amiben egy minnesotai irodista a szürke vállalati hétköznapokban autentikus jamaicai akcentussal kezd beszélni, megdöbbentve ezzel a cég többi dolgozóját.
A jogvédők szerint a hirdetés kulturálisan érzéketlen és hanggal történő diszkriminációt valósít meg, a VW viszont azt állítja, hogy ez a kampányelem nem a hátrányos megkülönböztetést, hanem a laza és vidám karibi életérzés átadását szolgálja. A felháborodás helyett a Jamaicai Turisztikai Hivatal - ügyesen kihasználva az USA legnézettebb tévés eseményével járó médiafelhajtást - a Get Happy in Jamaica csomagajánlattal válaszolt a reklámra, hogy a szigetországba látogatók egy extra éjszakával tovább élvezhessék a karibi boldogságot.
A Facebookon több mint 130 ezer követővel rendelkező jamaicai zenész, Jimmy Cliff - akinek a Come On, Get Happy című szerzeménye szolgál a Volkswagen Super Bowl reklámjának háttérzenéjeként -, a közösségi oldalon is kiállt az autómárka kampánya mellett, és arra kéri az embereket, hogy a kritikák helyett inkább a kampány és a zene üzenetére koncentráljanak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.