QR-kód a banánhéjon
Ecuador egy meglehetősen kicsi ország, elviekben mégis mindene megvan ahhoz, hogy a külföldi turisták népszerű úti céljává váljon, leszámítva a kimeríthetetlen marketingbüdzsét, hogy mindezt az emberek tudomására hozza. Na de mégis mije van ennek a 13 millió lakosú dél-amerikai országnak? Elsősorban banánja, amiből minden évben 24 millió tonna jut el a világ szinte összes tájára. Valószínűleg ebből a gondolatmenetből indult ki Ecuador turisztikai hivatala, amikor úgy döntött, hogy egy banánt, pontosabban az országban megtermelt összes banánt teszi meg Ecuador turisztikai nagykövetének.
A gyakorlatban mindezt úgy kell elképzelni, hogy a gyümölcsök héján egy QR-kódot tartalmazó matricát helyeznek el, amit beolvasva, egy Ecuadort népszerűsítő videóra és a hivatalos turisztikai weboldalra jut a kíváncsiskodó. A koncepció szerint így minden alkalommal, amikor valaki nekilát egy banánnak, közelebb kerülhet ahhoz, hogy meglátogassa az országot. És bár az ötlet kreatív, azért kíváncsi lennék, hányan veszik majd a fáradságot, hogy beolvassák a QR-kódot, mielőtt nekiesnek a banánnak. De az is igaz, hogy ilyen kicsi erőfeszítés árán, az akció egy próbát mindenképpen megért.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.